Kuulin takavuosina, että W. Aaltonen olisi suivaantunut Hämeensillan patsaiden kohtelusta, koska niiden perspektiivi meni pieleen jalustojen vaihduttua tarkoitettua matalammiksi. Hän oli kuulemma korostanut ylävartaloa siksi, että patsaita olisi hyvä tsiduleerata jyrkemmästä vinkkelistä alhaalta.
Tuo kuvakulma saattaa lähestyä aiottua. Enkä kyllä tiedä, kuinka vankka pohja tarinalla oli, mutta muuan taiteilija sitä selvitti.
2 kommenttia:
Hienoja kaupunkikuvia, ehkä Tre vain on vino.
Kuulin takavuosina, että W. Aaltonen olisi suivaantunut Hämeensillan patsaiden kohtelusta, koska niiden perspektiivi meni pieleen jalustojen vaihduttua tarkoitettua matalammiksi. Hän oli kuulemma korostanut ylävartaloa siksi, että patsaita olisi hyvä tsiduleerata jyrkemmästä vinkkelistä alhaalta.
Tuo kuvakulma saattaa lähestyä aiottua. Enkä kyllä tiedä, kuinka vankka pohja tarinalla oli, mutta muuan taiteilija sitä selvitti.
Kyllä näistä aika skrodeja pirkanmaalaisia on tehty. Patsas näyttää totta vie paremmalta alakulmasta.
Lähetä kommentti